söndag 28 juli 2013

Spektakel och andraplats!

Precis innan det är dags att stiga in i tävlingsringen...
Spektakel, det är nog rätta ordet för att beskriva evenemang där vi människor gör vad som helst för att få våra hundar att trava och stå fint... För er som inte riktigt förstår vad jag menar så syftar jag till hundutställning. Torsdag till lördag spenderade vi i Västerås på SSM (Svenska schäferhundmästerskapen)! En intressant upplevelse tillsammans med Elisabeth, Majsan, Cola och Arrax! Conrad testade på att delta och ställdes ut i klassen långhåriga hanar, 4-6 månader! Det visade sig att vi skulle vara första paret ut i tävlingsringen vilket fick mig att svettas något på morgonkvisten  i fredags eftersom jag aldrig varit på utställning förut och inte heller visste exakt hur det skulle gå till...  Vi hade ju bara tränat lite hemma i trädgården... Som tur väl var så hoppade bästa Majsan in och hjälpte till!! Det tackar vi verkligen för! Hon gjorde ett kanonjobb tillsammans med Conrad och vi hamnade på en hedrande andraplats!  

Stå fint! Tycker ni att det ser bekvämt ut ;)
Och så blev det en hedrande andraplats! 
Så klart får man tycka vad man vill om utställning men trevligt hade vi och Conrad fick bra omdöme vilket känns väldigt roligt! Vi har sett fina hundar och träffat trevliga människor! Jag tror dock inte att jag brinner så väldigt starkt för utställningsbiten utan satsar nog hellre på spår och lydnad med Conrad, men nu har vi testat på utställning i alla fall och kanske åker vi någon mer gång, vem vet! Det jag dock är helt säker på är att Viktor och jag har en riktigt härlig hund som skänker mycket glädje!

Trött Conrad efter tre härliga dagar i Västerås...
Lite bus med syrran är aldrig fel! Syskonkärlek av hög klass!
Värmen har tagit hårt på oss under dagarna som gått och idag njuter vi av att det är mulet och hänger regn i luften! I morgon kväll har vi avslutning på valpkursen och efter det så ska vi njuta av de sista två semesterveckorna! Vad vi hittar på till hösten vet vi inte riktigt ännu, men vi har fått en reservplats på en kurs i Tävlingslydnad! 

Conrad svalkar sig gärna med en bit melon en varm sommardag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar