torsdag 11 juli 2013

Tvätta sig bakom öronen och borsta tänderna!

Igår var det riktigt regnigt hela dagen. Det resulterade i rejäla vattenpölar! Kvällspromenad i halvklart väder efter en hel dags regn är perfekt, i alla fall om man frågar vår vattentokiga hund! Med huvudet före satte han full fart...


....fram och tillbaka genom alla vattenpölar (mindre sjöar ;))! Jag kände mig nöjd som valde att ta på regnbyxor trots att himlen inte skvätte mer... Husse däremot gick i sina vanliga byxor som efter promenaden var täckta med härliga grusprickar! 


Nu i kväll har jag testat att borsta tänderna på Conrad. Förvånansvärt nog så tyckte han att det var helt okej att jag for kring med borsten i munnen på honom! Vi hoppas att det håller i sig! Målet är att borsta i alla fall en gång i veckan! Gäller att sätta upp rimliga mål! Blir det oftare så blir det... Vi hoppas dock att det ska bidra till att han slipper undan tandbesvär i framtiden... Känner mig väldigt glad över att det går så bra att hantera vår lilla buse både när det kommer till tassar, öron och tänder! 


I morgon far Viktor till fjälls och jag ska jobba sista dagen! Hoppas på att kunna vara klar till lunch! Sedan får nog Conrad och jag hitta på något roligt och ladda in för lördag då det bär av till Skärgårdsidyllen! Jag hoppas också att helgen ska bjuda på lite hundmöten på våra promenader, något som vi verkligen behöver öva på... Conrad skäller gärna och blåser upp sig lite när vi möter andra hundar. Frågan är ju så klart också vad jag gör? Skulle behöva ha en spegel för att se vilka signaler jag sänder till honom. Är dock inte så oroad över att vi får jobba med hundmöten, han är ju trots allt bara en fem månader gammal valp som inte mött så många hundar ännu och är lite osäker i dessa situationer ännu! Läste på lite om hundmöten igår och har nu investerat i extra doftrikt godis och så kommer trasan att finnas lättillgänglig framöver! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar