fredag 3 maj 2013

Nattaktiva krabater

I natt vid 01.30 skulle Conrad ut och kissa. Till min (och hans) stora förvåning satt det en katt precis utanför dörren. Jag försökte skrämma iväg den, och jag lyckades ganska bra men kanske var det Conrad som gjorde det mesta av jobbet. Han sprang efter katten och hann ta sig tre hus bort (=50 meter) innan jag fick fatt i honom. Det måste sett skitkul ut när jag for fram i min morgonrock med lagom rufsigt hår genom trädgårdarna och försökte fånga in min hund och "rädda" grannens katt. 


Viktor har lärt Conrad kommandot "ligg" nu! Kanske lade min kära syster grunden i tisdags när hon kravlade runt på alla fyra. Intelligent som vår ulltuss till hund är så testar han att lägga sig lite när det passar för att se om vi kanske ger honom ett par godisar... Det kan väl aldrig bero på att godis varit ett inslag i träningen ;)


Våren är här på riktigt nu och igår försökte vi att ta en bild där Conrad skulle ligga i havet av vitsippor. Lyckades vi?! Nja, det är väl upp till betraktaren att avgöra. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar