söndag 14 april 2013

Söndag!

Jag är den sötaste som finns! Det säger alla som jag möter när jag är ute med matte och husse i alla fall!  


Härligt med söndag! Idag har vi fyllt kroppen med vårkänslor och passat på och njuta av eftermiddagssolen! För Conrad har det varit en händelserik dag med bilåkande i den nya buren, studerande av barnkalas i grannarnas trädgård och klo- och pälsvård! För första gången har jag (Jessica) nu klippt klor och jag kan (stolt) meddela att det gick superbra! Vi var ute en stund först och busade och det resulterade i att han somnade under tiden som jag klippte klorna :). När jag sedan fortsatte med att borsta honom så somnade han ännu djupare så jag fick vända på honom likt en pannkaka för att kunna gå igenom hela pälsen! 


Vi passade också på att soppa upp grus och småsten på vår lilla uteplats så att Conrad inte skulle sluta som en maracas... Fint satt vår ulltuss och tittade ut när husse sopade och gjorde fint!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar