söndag 1 september 2013

"Varför får hundar godis när de tränar?"


Tjenare, nu är jag tillbaka! Sedan vi sågs senast har det hunnit hända en del! Hösten har kommit till Linköping! Kanske inte per definition, men känslan i kroppen och den svala, sköna luften utomhus talar för det! Efter en härlig sommar så bekymrar det oss inte det minsta, snarare är det så att man nu fått orken tillbaka för att vara i full gång utomhus! Under veckan som varit började jag att "klickerträna" med Conrad och jag tror att det kan vara ett vinnande koncept! Han fattade galoppen snabbt, godistokiga hund! Under en promenad i torsdags kväll  mötte jag en mamma med sina två barn. Jag var i full gång med att träna Conrad och hade godis till honom i handen. När de gått förbi oss hörde jag den minsta tjejen fråga sin mamma "Varför får hundar godis när de tränar och inte människor?". Svara på den du!!


I helgen har vi varit mycket i skogen! Igår besökte vi Rosenkällasjön och utsatte Conrad för fåglar, många sådana! Det tog en stund för honom att lugna ner sig och sluta skälla, men tids nog drog han en djup suck och nöjde sig med att sitta och kika på dem! Igår kväll gick vi förbi en bil med två hundar som skällde för fullt på oss och som de brukar säga, PLÖTSLIGT HÄNDER DET! Conrad uppmärksammade hundarna och vände sig sedan om och kikade på mig och sade inte ett knyst utan tiggde godis av mig istället! Fantastiskt! Skvallerträning ska vi jobba vidare med! Hoppas på att få till några bra hundmöten framöver också, för det behöver vi verkligen träna på... 




Idag har Conrad gått sin första vandringsled! Vi besökte skogarna norr om Roxen och gick Rådslaleden! En härlig söndag i skogen tillsammans som bjöd på avkoppling, sol, svamp och lingon! Så mycket mer kan man väl knappast begära?! 





Nu slappar vi allesammans efter en skön dag tillsammans! Husse kunde inte motstå att krypa ner på vardagsrumsgolvet och gosa med vårt lilla lurv! Härligt (hund)liv vi lever!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar